תפריט נגישות

רנ"ג הנרי אורי עמרם ז"ל

הנרי אורי עמרם
בן 48 בנפלו
בן פיפין ויצחק
נולד בחצור הגלילית
בכ"ט בכסלו תש"ל, 9/12/1969
התגורר בטבריה
התגייס ב-מרץ 1988
שרת בחיל החימוש
נפל בעת מילוי תפקידו
בז' בתשרי תשע"ח, 26/9/2017
מקום קבורה: טבריה
חלקה: 5, שורה: 5, קבר: 6.
הותיר: אשה ושני ילדים - תומר וגיא, אם, אחים ואחיות

קורות חיים

בנם של פיפין ויצחק (איזק) עמרם. נולד ב-כ"ט בכסליו תש"ל (9.12.1969) בבית החולים רבקה זיו בצפת. אורי בילה את ילדותו בחצור הגלילית, עיר מגורי הוריו ומשפחתו, לצד חמשת אחיו ואחיותיו - קטרין, מרסל, דורית, אריאלה ואלעד. במלחמת יום הכיפורים, בשנת 1973, אושפז אבי בבית חולים פוריה בעקבות דלקת חמורה בעיניו. הוא היה אז בן שלוש בלבד. היתה זו תקופה קשה מאוד, אך אורי החלים לבסוף.

למד בבית הספר היסודי אורט חצור הדתי ואחר כך התחנך בבית הספר התיכון אורט חצור במגמת אלקטרוניקה. בהיותו בכיתה ט' רקד בלהקת "אפרוחים חצור" ריקודי עם. היה חבר בתנועת הנוער "הנוער העובד והלומד", בכיתה ט' וי' היה מדריך של כיתות ו' וז'. הנרי אורי ז"ל היה ילד פעיל, חברותי ואהוד בקרב חבריו ומשפחתו.

אימו פיפין מספרת כי בהיותו בגיל 5 הלך לטייל בשעות הצהריים עם שכנו וחברו מאיר בשדות ראש פינה הסמוכים לחצור הגלילית. הוא לא הודיע לה ובשעות הערב כאשר נעלם, אימו הזעיקה את המשטרה בדאגה רבה, אך לבסוף חזר הביתה עם חברו, בריא ושלם, לאחר ששכח את עצמו ואימו קבלה אותו בחיבוקים ובנשיקות ובאנחת רווחה. תמיד דאגה לו יתר על המידה כאילו צפתה את סופו הטרגי.

הנרי אורי התגייס במרץ 1988 לחיל החימוש ושירת בבסיס "נמרה" שבצומת גולני ושירת כבוחן תחמושת במרת"ח – מרחב צפון במשך 29 שנים. הנרי אורי ז"ל היה נגד מוערך הן בחיל והן ביחידתו. מפקדיו וחבריו לשירות מספרים כי "היה אדם צנוע, אשר ערכי הרעות, אהבת האדם, הנחישות והדבקות במשימה הנחו אותו בדרכו ובאו לידי ביטוי במעשיו". אורי אף היה חייל מצטיין בחסות שר הבטחון והרמטכ"ל.

בשנת 1989 הכיר את מירי אשר שירתה עימו יחד באותו בסיס ולימים הפכה לאשתו ואם ילדיו. בשנת 1997 נישאו השניים לאחר 9 שנות זוגיות ובהמשך נולדו בניהם תומר וגיא. הנרי אורי ז"ל היה אב למופת. מסור, אוהב ודואג בכל רמ"ח אבריו, אב אכפתי ומוערך עם לב זהב. הוא טיפח אותם והשקיע בהם ככל יכולתו והיה יכול כיום להתגאות בהם ובמורשת שהנחיל להם.

אורי היה אדם מוכשר, בעל ידי זהב וחוש טכני מפותח ביותר, אין דבר שלא ידע לבנות או לתקן.

במהלך השנים רכש הנרי אורי ז"ל חברים רבים הן מהבסיס, הן מהיישוב בו גדל, מבתי הספר ועוד. חבריו סיפרו עליו רבות וטובות – "הנרי אורי ז"ל הייה מעבר לחבר". מספרים עליו כי היה אכפתי, דואג, מצחיק וחברותי לכולם.

ביום ז' בתשרי תשע"ח (26.9.2017) נפל אורי בעת מילוי תפקידו בהיותו בן 48 שנים.

הנרי מונצח בנתניה, באתר הזיכרון לחללי חיל הטכנולוגיה.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה