תפריט נגישות

רב"ט אנדרי לנדו ז"ל

אנדרי לנדו
בן 21 בנפלו
בן טטיאנה ואלכסנדר
נולד ברוסיה
בי"ד בכסלו תשל"ז, 6/12/1976
התגייס ב-7.10.1997
שרת בחיל הלוגיסטיקה חט' 7, גד' 82
נפל בעת שירותו
בי' באייר תשנ"ח, 6/5/1998
מקום נפילה: נחל יהודיה
באזור רמת הגולן
מקום קבורה: טבריה
חלקה: 4, שורה: 5, קבר: 4.
הותיר: הורים ואחות

קורות חיים

אנדריי נולד ב- 6.12.1976 לטטיאנה ואלכסנדר בעיר ריבינסקי שברוסיה, שני הוריו מהנדסים.

אנדריי סיים בי"ס מיוחד לאנגלית ובמקביל למד בביה"ס למוסיקה והתמחה בנגינת פסנתר. הוא אהב מאוד מוסיקה והקונצרט השלישי של רחמיננוף היה מאוד אהוב עליו. נוסף על כישרונו המוזיקלי גילה גם כישרון ציור.

בילדותו, בזמנו הפנוי למד אלקטרוניקה במתנ"ס של העיר. אחרי סיום לימודיו בבית הספר התקבל ללימודים במכללה לדפוס בעיר מגוריו. ב- 1994 הוקמה בריבינסקי קהילה יהודית ואנדריי הפך למנהיג של קהילת הצעירים היהודים.

ב- 1995 החליט אנדריי לעלות לישראל בתוכנית אולפן בקיבוץ של הסוכנות היהודית. הוא הגיע לארץ בגיל 18 ונשלח לאולפן לעברית ברמת יוחנן.

אנדרי למד באולפן מ- 25.1.95 ועד 25.6.95, בסיומו את האולפן ברמת יוחנן הוא התקבל ללמודי מכינה בנצרת עלית עם תום לימודיו במכינה התקבל ללמודי תכנות מחשבים בנצרת עלית ואח"כ בטבריה.

באוקטובר 1997 התגייס אנדרי לצה"ל, שרת בשריון בחטיבה 7 בגדוד 82 (געש) בתפקיד טבח. הוא אהב מאוד את שירותו הצבאי ומילא את משימותיו בנאמנות.

ביום י' באייר תשנ"ח (6.5.1998), במהלך טיול בנחל יהודיה, נפל אנדרי בעת שירותו. בן עשרים ואחת היה בנופלו. הוא הובא למנוחות בבית העלמין הצבאי בטבריה. הותיר הורים ואחות. לאחר נפילתו הועלה לדרגת רב-טוראי.

במכתב הניחומים למשפחה השכולה כתב הרמטכ"ל, רב-אלוף אמנון ליפקין-שחק: "אנדרי תואר על ידי מפקדיו כחייל רציני שביצע את משימותיו תוך גילוי עצמאות רבה ויסודיות וסייע לסובבים אותו בכל עת. בלט בשקדנותו ובשמחת החיים והיה אהוד ומקובל על מפקדיו וחבריו כאחד."

כתב סגן-אלוף נועם לויט, מפקד היחידה: "אנדרי עלה ארצה בשנת 1995 במטרה להגשים חלום. לאחר כשנתיים, באוקטובר 1997, התגייס לצה"ל, חדור מוטיבציה ורצון לתרום למדינה, וביקש נפשו לשרת כחייל קרבי.

אנדרי הגיע לגדודי לפני כחודשיים ובמהרה השתלב בפלוגתו, סייע ועזר בכל נושא, היווה דוגמה ומופת ברצינותו וציפה לרגע שבו יעלה ללחום בלבנון, שם חשב שיוכל לתרום יותר.

שאיפתו הגדולה ביותר הייתה להשתלב בארץ ולהקים כאן משפחה.

כצעד ראשון בבניית הקן המשפחתי, מעוניין היה להכיר לחברתו את זיו ארצנו, ובמסגרת טיול באחד המקומות היפים בארץ, ברמת הגולן, אזור מקום שירותו, כשל ולא ישוב עוד.

בקרב מפקדיו וחבריו ייזכר תמיד כחייל חזק, תמיר ורציני."

שמו של אנדרי נחקק באנדרטה לחללי חיל הלוגיסטיקה.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה