תפריט נגישות

טוראי ניסים נוני וייצמן ז"ל

ניסים וייצמן
בן 21 בנפלו
בן מסעודה ואליהו
נולד בטבריה
בי"ח באלול תש"ה, 27/8/1945
התגייס ב-מאי 1963
שרת בחטיבת אלכסנדרוני
נפל בקרב
בכ"ז באייר תשכ"ז, 6/6/1967
במלחמת ששת הימים
מקום נפילה: גשר הפקק
באזור רמת הגולן
מקום קבורה: טבריה

קורות חיים

נסים נולד ביום י"ח באלול תש"ה (27.8.1945) וגדל בטבריה. הוא סיים את למודיו בביה"ס ע"ש "ארליך" ולמד עוד שנתיים בביה"ס "התיכון בגליל". לאחר מכן נתקבל לפנימיה צבאית טכנולוגית בתל-אביב ע"מ לרכוש מקצוע מועיל שישמש בעתיד הן אותו והן את המדינה".

עם סיום למודיו בפנימיה גוייס לצה"ל ושרת בחיל התותחנים. לאחר שהשתחרר משרותו בצה"ל, "התגייס" לעזרת המשפחה ברוכת הילדים ועסק ביחד עם אביו בליטוש מרצפות ומוזאיקה.

בסוף חודש מאי 1967 נקרא נסים לשרות מילואים במוצב שליד "גדות", אחד האזורים המסוכנים ביותר בגבול הסורי. נסים שימש כאפסנאי הפלוגה ולעתים קרובות, תחת אש כבדה, היה עליו לטפל באספקה למוצב.

חברו יוסי בן-עזרא מספר:

בשבוע השני למלחמה הוחמר המצב. הפגזות הסורים החריפו. חיילינו נאלצו לבלות שעות מרובות בשוחות הביטחון. אני הייתי מוביל את האספקה לפלוגות השונות וביניהן גם לפלוגה של נסים.

ההובלה היתה כרוכה בסכנת הפגזות וצליפות. לא פעם היינו נאלצים, יחד עם אפסנאי הפלוגות, לרבות נסים ז"ל, לחפש מחסה ארעי לפריקת מטעני האספקה.

באותו בוקר של ה-6 ביוני, התכנסנו למטבח לארוחת בוקר. הסורים, שהרגישו בדבר, פתחו בהפגזה מטווח של כמה עשרות מטרים. חיילינו החלו להתפזר לעבר השוחות, אך נסים שהיה בין אחרוני היוצאים נפגע מפגז קטלני תוך כדי ריצה אל השוחה.

נסים שכינוהו מתוך חיבה "נוני" היה אהוב על חבריו ועל כל אלה שהכירוהו בשל תכונותיו היפות: נכונות לעזור לזולת, יוזמה, מסירות ושאיפה בלתי פוסקת להתקדם ולקדם עמו את בני המשפחה.

היה עליז ושמח, שר ומנגן בשעותיו הפנויות.

אביו אומר עליו: "מיום שנולד נסים הביא עמו אור הביתה והאור גדל אתו ביחד".

אך הנה בא הרגע המר והאור כבה.

הובא לקבורה בבית הקברות הצבאי בטבריה.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה