תפריט נגישות

רב"ט מאיר בוג'ו ז"ל

מאיר בוג'ו
בן 19 בנפלו
בן אסתר ושלמה
נולד במרוקו - קזבלנקה
בי"א בטבת תש"ג, 19/12/1942
התגורר בטבריה
התגייס ב-פברואר 1961
שרת בחיל האויר טייסת 110
נפל בעת שירותו
בל' בניסן תשכ"ב, 3/5/1962
מקום נפילה: רמת דוד
באזור טבריה והעמקים
מקום קבורה: טבריה
הותיר: הורים אחות ואחים

קורות חיים

מאיר - מישל בן אסתר ושלמה, נולד ב-19.12.1942 בעיר קזבלנקה אשר במרוקו והספיק להיות שנה תמימה בגן ילדים צרפתי לפני עלייתו ארצה. ב-1949 עלה עם משפחתו לישראל בעליה הגדולה אשר התיישבה במחנות העולים בפרדס חנה.

ב-1950 עברה המשפחה לטבריה, כאן בעיר רכש מאיר את השכלתו בבי"ס "עממי", כיום זה "בי"ס ממלכתי ע"ש ארליך", בכניסה לביה"ס קיימת פינת זיכרון אשר בה מאיר מונצח.

בתקופת הלימודים בביה"ס היסודי, מאיר השתתף ואף הצטיין בתחרויות ספורט רבות ומגוונות כגון, ריצה, קליעה, כדורגל, לקח חלק באליפות ישראל, הצטיין בחידונים בביה"ס ובמועדון הנוער, כמו כן מאיר עבר סדרת השתלמויות וקורסים בטיסנאות ובחלקם אף הדריך בגדנ"ע אויר.

מאיר אהב לקרוא וללמוד, ממושמע מאד, שקט וצנוע, חביב וחייכן, עלם יפה תואר וגבוה, בין תחביביו היה איסוף בולים אשר בלטו באהבתו לסדר וניקיון, חברים רבים אהבו את חברתו וסביבתו.

את לימודיו מאיר המשיך בבי"ס תיכון "הגליל" בטבריה אשר בו למד כתות ט' - י'.

כפעיל מאד בגדנ"ע אויר, מאיר ראה את ייעודו בחיל האוויר ולכן החליט לפנות לביה"ס הטכני של חיל האוויר בחיפה, ב-13.1.1961 סיים את לימודיו בהצטיינות כ"מכונאי חימוש מטוסים".

לאחר הטירונות, מאיר שובץ בבסיס חיל האוויר ברמת-דוד כ"מכונאי חימוש מטוסים".

יום לפני נפילתו של מאיר ב-2.5.1962, התקיימה שיחת טלפון בינו לבין אחותו רוזט, בשיחה זו נשאל מאיר אם יבוא לחופשת השבת והתשובה הייתה חיובית, באותו ערב מאיר צפה בסרט בקולנוע שבבסיס ומתוקף תפקידו כראש צוות קרקע הוזעק לטייסת, בדרך ארעה תאונה מצערת אשר קיפחה את חייו של מאיר.

במקום חופשת שבת, הובא מאיר למנוחת עולמים בבית-הקברות האזרחי בטבריה, יום שישי ל' בניסן תשכ"ב 3.5.1962.

מפקדו, של מאיר ז"ל, אשר ביקר אצל המשפחה בכדי להביע תנחומים ב"שבעה" אמר שאבד לו חייל מסור, אהוב ונאמן שלא היה לו כדוגמתו.

ביום ההולדת ה-50 לטייסת שהתקיים ב-19.5.2003, נחנך בטייסת חדר הדרכה על שמו של מאיר ז"ל.

יהיה זכרו ברוך.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה