תפריט נגישות

טוראי גד גדי גרבלי ז"ל

גד גרבלי
בן 20 בנפלו
בן שולמית ודוד
נולד בטבריה
בכ"ח באב תשי"ז, 24/8/1957
התגורר בטבריה
התגייס ב-ינואר 1976
שרת בחטיבת הנח"ל גד' 50, חטיבת הצנחנים גד' 50
נפל בעת מילוי תפקידו
בי"ג בחשוון תשל"ח, 25/10/1977
מקום נפילה: קסטינה
באזור השפלה הדרומית והנגב
מקום קבורה: טבריה
הותיר: הורים ושלוש אחיות

קורות חיים

בן דוד ושולמית. דור רביעי בארץ. נולד ביום כ"ח באב תשי"ז (24.8.1957) בטבריה. למד בבית הספר היסודי הממלכתי ד', המשיך שנה בבית הספר הטכני של חיל האויר וסיים את לימודיו התיכוניים בבית הספר התיכון 'עמל' מקיף שבטבריה.

גדי היה חובב ספורט המים: סקי מים, חתירה ושיוט. כן שיחק טניס ואהב לרכב על סוסים. היה מדריך בתנועת 'הצופים' ופעיל בשבט צופי-ים. גדי היה ילד עליז ושובב, שאהב לעזור לזולתו. לאחר שנכנס בעול המצוות גדל והיה לבחור חסון, גבה קומה ופעיל בחיי החברה.

בקיץ 1975 יצא עם גרעין 'חרצן' לשל"ת (בנח"ל) בקיבוץ כברי, כהכנה להשלמת קיבוץ אל-רום שברמת הגולן. בקיבוץ עבד ברפת, עבודה שהיתה חביבה עליו במיוחד.

גדי גויס לצה"ל בינואר 1976. כבוגר תנועת 'הצופים' בחר לשרת בנח"ל. לאחר הטירונות נשלח להיאחזות נח"ל מורג ושירת כמפקד סיור בפתחת רפיח. אחר כך היה בגבול הצפון בשירות מבצעי, ולבסוף שירת בגדוד נח"ל מוצנח, כאחראי למכשירי הקשר בנגמ"שים.

ביום י"ג בחשון תשל"ח (25.10.1977) נפל בעת מילוי תפקידו.

הובא למנוחת עולמים בבית העלמין הצבאי שבטבריה. השאיר אחריו הורים ושלוש אחיות.

במכתבי תנחומים למשפחה השכולה כתב מפקדו: "גדי היה חייל מסור, מקובל על חבריו. מילא את תפקידו באורח מושלם."

חבריו לגרעין אמרו עליו: גדי היה שותף להקמת המשפחה הגדולה הנקראת גרעין 'חרצן'. היה חניך הקבוצה הראשונה של שבט 'כנרת' שיצאה לנח"ל. אהב לשוט בכינרת במפרשית. במחנות קיץ ובטיולים היה עוזר בכול. גדי אהב לשיר ולהתבדח.

כתבה מורתו: "צניעות וטוב לב אפיינו אותו. היה נלהב לרעיון ההתיישבות ולגרעין 'חרצן'. גדי היה איש המעשה, איש הסיסמה 'קום ופעל' - כך זוכרים אותו חניכיו וידידיו."

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה