תפריט נגישות

רב"ט יונתן יוני יצחק ז"ל

יונתן יצחק
בן 19 בנפלו
בן עזיזה ומנחם
נולד בטבריה
בכ"ד בחשוון תשכ"ד, 11/11/1963
התגורר בטבריה
התגייס ב-נובמבר 1981
שרת בחיל הים קומנדו הימי, ביסלמ"ח גד' 17
נפל בקרב
בכ"ט באלול תשמ"ב, 16/9/1982
במלחמת שלום הגליל
מקום נפילה: לבנון
באזור לבנון
מקום קבורה: טבריה
חלקה: 3, שורה: 5, קבר: 5.
הותיר: הורים, שני אחים ושתי אחיות

קורות חיים

בן הזקונים של מנחם ועזיזה. נולד ביום כ"ד חשון תשכ"ד (11.11.1963) בטבריה.

יונתן, שהיה ילד יפה בעל תלתלי זהב, החל ללמוד בבית-הספר הממלכתי-דתי "חמד" בטבריה ולאחר שסיים את לימודיו בבית-ספר זה, נתקבל לישיבת בני עקיבא בכפר הרא"ה, למגמה הריאלית. בתקופת לימודיו בבית-הספר העממי זכה לתעודות הצטיינות על זכייה במקומות ראשון ושני במקצועות קפיצה לרוחק וריצה וכן בגביע הכדורגל.

בתקופת לימודיו בישיבה היה פעיל בתנועת הנוער הדתית "בני עקיבא". תחביבו היה גילוף בעץ. השאיר אחריו תמונות עשויות פסיפסי עץ. הוא עסק בספורט השחיה, קיבל תעודת מציל חובב ולקראת גיוסו לצה"ל טיפל בשיפור כושרו הגופני על-ידי ריצה למרחקים ארוכים.

יונתן גויס לצה"ל בתחילת נובמבר 1981 והתנדב לחיל הים, מתוך מגמה להתקבל ליחידה מובחרת בחיל. הוא אכן עמד במבחני הקבלה והחל את מסלול ההכשרה ללוחמים. את הטירונות עבר במסגרת חיל הצנחנים והמשיך בקורס מ"כים. אופיו השקט והנוח בא לידי ביטוי גם במסגרת הצבא וכך העריכוהו מפקדיו: "חייל שקט, ביצע את כל משימה על הצד הטוב ביותר. אהוד על כל חבריו ונחשב בעיניהם לאדם שאפשר לפנות אליו בכל בעיה שהיא".

ביום כ"ט באלול תשמ"ב (16.9.1982), נפל יונתן בקרב בלבנון במבצע שלום הגליל כאשר חש לחלץ כח שהותקף מהמארב. יונתן הובא למנוחת-עולמים בבית-הקברות הצבאי בטבריה. לאחר מותו הועלה לדרגת רב-טוראי. השאיר אחריו הורים, שני אחים ושתי אחיות. במכתב התנחומים למשפחה ציין מפקדו את נכונותו של יונתן להתנדב ליחידה מובחרת, את רצונו העז לתרום ביכולתו לחיזוק שורותינו ואת יכולתו לבוא לידי ביטוי כלוחם בצה"ל.

ספר תורה על-שמו ולזכרו הוכנס לבית-כנסת בטבריה עלית. שיר לזכרו בעלון המרכז הקהילתי על-שם פרסט בטבריה.

ידידי ישיבות בני עקיבא בארה"ב הקימו קרן מלגות ע"ש הבן יצחק יונתן הי"ד בן מנחם ועזיזה.

עץ על שמו ניטע ביער המגינים.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה