תפריט נגישות

סמ"ש יניב גולן ז"ל

קו"ח מתוך ספר 'יזכור' בהוצאת משהב"ט


בן חנה ויהודה. נולד ביום ה' בתמוז תשל"ו (3.7.1976) בטבריה, כבן זקונים למשפחתו. יניב גדל והתחנך במושבה יבנאל ובה גם סיים את בית-הספר היסודי. כבר כילד בגן הילדים היה שובב לא קטן, וגם בבית-הספר כמעט לא למד. כשעבר ללמוד בבית-הספר "כדורי" היה עלם יפה וחסון, אשר משך את תשומת לבן של הבנות ואפילו של המורות. יניב לא השקיע הרבה בלימודים. הוא היה נער בעל מזג סוער שלא ידע מנוחה. הוא אהב לבלות ברכיבה על סוסים או על טרקטורונים, ובסופי שבוע בילה עם חבריו בדיסקוטקים עד השעות הקטנות של הלילה.
כשהגיע מועד גיוסו לצה"ל, החליט יניב להתגייס למשמר הגבול. הוא התגייס בסוף נובמבר 1994 והתחיל את שירותו במחנה בית חורון. לאחר שעבר מבסיס לבסיס, הגיע לשרת בגזרת ירדן, שם הרגיש כמו בבית. יניב היה ידוע בחוסר השקט שלו, אבל גם בנכונותו לעזור לכל מי שהושיט יד, לכן היה אהוב על כולם.
בתאונת דרכים, שאירעה ביום י"ח באב תשנ"ו (3.8.1996), נפל יניב בעת שירותו. בן עשרים היה בנופלו. יחד עמו נהרג חברו, סמל שגיא כהן. יניב הובא למנוחת עולמים בחלקה הצבאית של בית העלמין ביבנאל. השאיר אחריו הורים וארבעה אחים ואחיות - שוש, אלון, חגי ואילנית.
משפחתו של יניב הנציחה את זכרו בחוברת, בה רוכזו קטעי שירה ומכתבים שכתבו חבריו ובני משפחתו. היחידה בה שירת יניב ארגנה משחקי כדורגל לזכרו. מתוך שיר שנכתב לזכרו: "קשה הפרידה ממך./ וקשה עוד יותר שלא נראה אותך עוד./ רק נזכור עלם חן, רך ואוהב / שיישאר חקוק לנצח./ עלם חמודות, שובב מאוד / עלם עם שמחת חיים ואהבת הזולת..."

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה