תפריט נגישות

סמל ציון דהאן ז"ל

זכרונות מהכנרת


4.4.02
כמשפחה ותיקה בטבריה, התגוררנו בחלק התחתון של העיר, במרחק הליכה של מספר דקות מהכנרת. הכנרת היתה קשורה אלינו ואנחנו אליה, במשך רוב שעות היום, לאורך חודשי השנה ובמשך השנים שהתגוררנו בטבריה. גם היום כאשר חלק מהאחים מתגורר בערים אחרות, עדיין המלה "כנרת" מרעידה אצלנו כמה נימים בבטן.
ציון, הילד החמישי לפי הסדר במשפחה, ינק וגדל באוירה שהיתה קשורה לכנרת. זה החל ממראה נוף הכנרת שנגלה ממרפסת ביתנו; ממספר שעות ביום אשר בילינו ושחינו בחוף של "גלי כנרת", שכללה גם ארוחת ערב יומית עד חשיכה; וכלה בארוחות דגים של "מושטים" (דגי אמנון), איך לא!! - המפורסמים של הכנרת, אשר עלו על שולחננו לעתים קרובות.
ציון, גדל והתפתח באוירה זו של בילוי ושחיה בכנרת, והוסיף משלו נדבכים נוספים. הוא היה חבר פעיל במועדון השייט בטבריה, בניהולם של הדודים שלנו - האחים דרמון. הוא השתתף בתחרויות ארציות רבות בסוגים שונים של סירות: יחיד, זוגית ורביעיה - וזכה להישגים, פרסים ותעודות הוקרה רבות על השתתפותו הפעילה.
זכור לי במיוחד, זכרון בהיר וברור, אשר אני נושא עימי, מאז ימי חג ראש השנה של שנת 1973, לפני כ-30 שנים: האחים והאחיות, אלו הנשואים, הגיעו עם הרעיות והילדים לחוג את החג אצל ההורים בכורה ואברהם זכרונם לברכה. אווירת החג היתה נהדרת, המפגש בין בני המשפחה היה חמים וקרוב מאד, ובמיוחד המפגש המענג בין החיך ושורת המטעמים הטעימים והעמוסים על השולחן - מעשה ידיה של אמי.
לא יכולה להיות, השלמה טובה יותר להנאות אלו, מאשר, בטח ניחשתם, לבלות, לשחות ולהשתכשך במימי הכנרת. וזה מה שעשינו. נסענו 3 האחים: שלמה, ציון ואנוכי לחוף הרחצה בעין גב, אני ממש זוכר במיוחד, כמו זה היה אתמול, עד כמה נהנינו לשחות ולשחק בכדור במים. ובמיוחד - הפליא לעשות זאת יותר מאיתנו - הספורטאי בחבורה - אחי ציון. זה ממש היה כיף, שעות מהנות, להיות ביחד ולבלות במקום שאנחנו אוהבים - בכנרת.
אף אחד לא ידע ולא יכל לנחש, שזאת למעשה תהיה פרידה מאחינו היקר - מספר ימים לאחר מכן במלחמת כפור הנוראה.
ציון, הוזעק מבית הכנסת ביום כפור, כמו רבים אחרים, וגוייס לחטיבת שריון ברמת הגולן. שם בחזית, נלחמה חטיבת השריון בקרבות בלימה קשים, אכזריים ולעתים במרחק של מטרים ספורים. שם בחזית, נאבקו ונלחמו בחרוף נפש, תוך גילוי מעשי גבורה עילאיים - מול המסה הגדולה של הטנקים הסורים השועטים - עד אשר הוכרעו ונפלו. הטנק של ציון נפגע, מזרחית לנפח, בתאריך י"ב בתשרי תשל"ד 8.10.73
יהי זכרו ברוך
אחיך - דהאן חיים

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה