תפריט נגישות

מסעודה מסודי בן-חיים אדרי ז"ל

מסעודה בן-חיים
בת 39 במותה
בת שמחה ואברהם יעיש
נולדה במרוקו
בט' בסיון תרצ"א, 25/5/1931
התגוררה בטבריה
חללת פעולת איבה
בכ"ח באייר תש"ל, 3/6/1970
מקום אירוע: טבריה
באזור טבריה והעמקים
מקום קבורה: טבריה - ישן
הותירה: הורים, בעל וארבעה ילדים, אחים ואחיות

קורות חיים

מסעודה (מסודי), בת אברהם יעיש ושמחה אדרי, נולדה בט' בסיוון תרצ"א (25.05.1931) בכפר אסני שליד מרקש, מרוקו. בת שישית לאביה, שהיה שוחט ובודק, ולה ארבע אחיות ושלושה אחים. המשפחה עברה לקזבלנקה, שם עסק האב בלימוד תורה והחכיר את אדמותיו לחקלאים. בשל מלחמת העולם השנייה לא למדו הילדים בצורה מסודרת, אך החינוך בבית ובקהילה היה דתי עם זיקה לציונות.

מסודי עבדה מגיל צעיר בתפירה. כאשר הגרמנים עמדו לפלוש למרוקו, ביקש ממנה מנהל המתפרה לתפור טלאים צהובים משמלת אחותה מרגלית עבור היהודים בעיר. אירוע זה חיזק בליבה של מסודי את הקשר לארץ ישראל.

בהיותה בת 17 יצאה מסודי לארץ ישראל יחד עם אחותה מרגלית ואחיה שמעון. הם נסעו לאלג'יר ומשם טסו למרסיי, צרפת. משם עלו למדינת ישראל שזה עתה נולדה בחברת 350 עולים באוניית דייגים קטנה, "אנטוניו", היישר לאוהל במחנה העולים בפרדס חנה.

מסודי רבת התושייה יצרה קשר עם הרב רפאל עבו מטבריה, שהכיר את משפחתה כשליח למרוקו, ועברה להתגורר בבית הרב בטבריה. שם היא הכירה את בעלה לעתיד, בכור משה בן-חיים, שהשתחרר משירות ארוך בצה"ל אחרי שלחם במלחמת העצמאות במסגרת חטיבת גולני בשחרור טבריה, נצרת ואילת.

בני הזוג נישאו בשנת 1949, והתגוררו בטבריה. נולדו להם ארבעה ילדים: נאוה, רחל, יששכר ואברהם-מאיר. מסודי הייתה אשת-חיל וטיפלה במשפחתה במסירות. לילדיה הקנתה ערכים של אהבה, דרך ארץ, חינוך והשכלה, עזרה לזולת, אהבת הארץ ושמירה על ערכי דת ישראל. כשאחותה מרגלית נפטרה בעת שילדה, אימצה מסודי את בתה מלכה ועזרה לגדל את שלושת ילדי אחותה האחרים.

ביום רביעי אחרי הצהריים, כ"ח באייר תש"ל (03.06.1970), מסודי שהתה במרפסת ביתה. פגז שנורה מירדן נפל ברחוב ליד דירתה, והיא נפגעה מרסיסיו ומתה.

היתה זו הפגזה יחידה מירדן לעבר טבריה במלחמת ההתשה, שהתפתחה בעקבות מלחמת ששת הימים. בהפגזה נהרג גם תושב טבריה יעקב בן-יעקב (ג'ומעה), ונפצעו ארבעה אנשים.

בת 39 הייתה מסודי במותה. היא הובאה למנוחת עולמים בבית העלמין בטבריה. הותירה אחריה בעל וארבעה ילדים, הורים, אחים ואחיות.

בני משפחתה של מסודי הנציחו את זכרה בספר זיכרון, ובפינת הקדשה בבית הכנסת "רודפי שלום" בטבריה.

לזכרם של מסודי ושל יעקב בן-יעקב, שנהרג גם הוא מפגז באותו יום, הוקמו פינת גן וספריה בבית הספר "ענבלים", בשיכון ד' בטבריה. מדי שנה, מיד אחרי הטקס לציון יום ירושלים, התקיים בבית הספר טקס זיכרון לשני ההרוגים, ומאז שנסגר בית הספר מתקיים הטקס השנתי בבית הספר "הר נוף" בטבריה.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה