תפריט נגישות

רס"ן אבשלום אורן ז"ל

אבשלום אורן
בן 24 בנפלו
בן רינה ויוסף
נולד בכפר סאלד
בכ"ח באדר ב' תש"ל, 5/4/1970
התגורר בגבעת אבני
התגייס ב-28.7.1988
שרת בחטיבת גבעתי גדוד שקד
נפל בפעילות מבצעית
בכ"ט באב תשנ"ד, 6/8/1994
מקום נפילה: עיישיה
באזור לבנון
מקום קבורה: יבנאל
הותיר: אם מאמצת - עבריה ואחים - זיו ואלעד

קורות חיים

נולד בקיבוץ כפר סאלד (בזמן הפגזת קטיושות על הגליל העליון) להוריו רינה ויוסי. בהיותו בן 10 חודשים עברה המשפחה ליבניאל שם נולד אחיו זיו. לאחר מספר שנים עברה המשפחה לטבריה מקום עבודתה של רינה אמו, כמורה ומחנכת בביה"ס ארליך. בטבריה נולד אלעד, אחיו הצעיר. רינה נפטרה ב-1984 ממחלה ממארת בהיות אבשלום בן 14 שנים.

אבשלום התחנך בבי"ס יסודי ארליך והצטיין בלימודיו. היה חניך הנוער העובד, המשיך לימודיו בתיכון מקיף "עמל" בטבריה וסיים מסלול בגרות במגמה פיזיקלית. בלט בכושרו הגופני, עסק בפעילות ספורטיבית בתחום הכדור-סל והטניס. אהב את שיריהם של אריק איינשטיין והפינק פלויד. ב-1986 התאחדו יוסי ועבריה למשפחה. לאבשלום ואחיו היתה שוב אמא.

ב-1988 התגייס לצה"ל לחטיבת "גבעתי", חברים רבים היו לו. בחטיבה שירת בגדוד שקד, עבר את המסלול הרגיל והמשיך לקצונה, לאחר לבטים רבים, בהם שיתף את אביו, שהאמין כי מקומו של אבשלום בצה"ל. אבשלום היה לחייליו דוגמא אישית ומודל לחיקוי. נערץ על פיקודיו ואהוב על מפקדיו, שהתוו לו עתיד ועליה בסולם הפיקוד בצה"ל. לאחר לבטים, חתם על המשך שרות קבע.

נפל בעת שירותו כמ"פ פלוגה רובאית ב"שקד", בפעילות מבצעית בדרום לבנון, בקרב עם מחבלי חיזבאללה (בזמן הפגזת קטיושות על הגליל) והוא בן 24.

נקבר ביבניאל, לבקשתו, ליד אמו רינה ז"ל. פרח שנקטע באיבו.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה