תפריט נגישות

טוראי ארז שטרית ז"ל

קו''ח של ארז, כפי שנרשם מפי האם


ארז שטרית ז"ל

ארז נולד בטבריה ביום שישי 14.2.69 ביום שישי בשעה 6 בערב. למד בביה"ס הממלכתי ד' בטבריה, עם סיום ביה"ס היסודי נרשם לביה"ס הימי במכמרת, אך כיון שהיה קשור לבית החליט להמשיך את לימודיו בביה"ס התיכון בטבריה. לאחר כיתה ט' עזב ולמד בביה"ס המקצועי, בשכונת אחוה בטבריה, חשמלאות רכב. ארז הצטיין במקצועות אנגלית ומתמטיקה, המשיך את לימודיו במסלול אכסטרני ביד שטרית. ארז עבד בחשמלאות רכב וגם עם אביו במחצבות כנרת כנהג טרקטור.
ארז התגייס לצבא, עם סיום הטירונות הועבר למחנה שמשון הסמוך לטבריה, ארז סרב להשאר בבסיס הפתוח שבו שרת, הוא התלונן וטען שלדעתו אין הוא מתאים לבסיס זה ואינו מוכן לשרת בו.
ארז נשאר בבית, מפקד הבסיס צלצל לביתו של ארז ושאל את האם איפה ארז? האם ענתה שארז עוד מעט יבוא עם אביו לבסיס ואז מפקד הבסיס אמר לאם: "תגידי לארז שיחזור מיד כי אחרת הוא יענש ב-35 ימי מאסר". אח"כ אביו נסע אתו לבסיס וביקש מהמפקד שיתייחס אליו בהבנה ובסובלנות והמפקד הבטיח לאב שהכל יהיה בסדר. למחרת היה ברית של אחיינו וארז חזר הביתה בשעה 12:00. ביום השלישי חזר ארז לבסיס, בתום יום עבודתו יצא מהמחנה ברכב של מילואימניק שהוריד אותו בתחנה להסעת חיילים. כפי הנראה שהמפקד הורה לארז להשאר במחנה לשמירת לילה. ארז היה במסגרת שלא היה צריך לשמור אלא לשהות בבסיס בשעות היום ואח"כ לחזור הביתה. מפקד הבסיס והרס"ר יצאו עם ג'יפ וטנדר לרדוף אחריו. ארז התחיל לברוח מהם והם תפסו אותו והכו אותו, בינתיים הצטרפו למרדף עוד שתי ניידות משטרה, כשארז ראה שהמלכודת מתהדקת, הוא לא הסכים לנסוע עם מפקד המחנה, רק בניידת של המשטרה, ארז עלה לניידת ונסע אתם למחנה. הניידת נסעה במהירות עצומה, ארז ישב ע"י הדלת, כשהגיעו לקיוסק שבכניסה לבסיס, נפתחה הדלת וארז נפל, הרס"ר בעט בו וצעק קום! בעל הקיוסק שהוא אח במגן דוד אדום, אמר להם שיש להזמין מיד אמבולנס, אך הם לקחו אותו לחוות השומר והרופא שם החליט שהוא צריך להירגע כי הוא בהלם מכל התקרית. הודיעו לאביו שיבוא לקחת אותו הביתה כדי שירגע, האב הביא אותו הביתה ובבית איבד את ההכרה, הוא הועבר לבית חולים, אך הכרתו לא חזרה עד למותו.

נרשם מפי האם סימי שטרית

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה