תפריט נגישות

רב"ט שמואל מלכא ז"ל

קו''ח מאת ''יד לבנים'' טבריה


מלכה שמואל בן דניאל וברכה
נולד ביום ו' בחשון תרצ"ז 11.10.1937
נפל ביום יד' בחשון תשי"ח 8.11.1957

שמואל או שמוליק, כפי שכינוהו מתוך חיבה, נולד וגדל בטבריה. לאחר שסיים את לימודיו בבי"ס "כיח", ("אליאנס"), עבר ללימודי המשך במוסד החינוכי של כפר גלעדי. שם שהה שנה אחת בלבד, מאחר שנאלץ היה לשוב הביתה ולסייע לאביו החולה בנשיאת עול הפרנסה. ואמנם, עבד שמוליק כבר בגיל צעיר בענף המסגרות בקיבוץ אשדות - יעקב וסייע כך לביתו.
חובב טבע היה שמוליק והרבה לטייל בסביבה. כמי שגדל בטבריה לחופה של הכנרת מוקסם היה ממימיה התכולים ובילה את שעות הפנאי שלו בשחיה ובדיג.
שמוליק היה חניך תנועת המכבי, ולא בכדי התפתחה בו הזיקה לספורט. נער חרוץ היה וידע למלא את החובות המוטלות עליו במלואן, הן למשפחתו והן לחברה. ואמנם, גם תקופת שרותו בצה"ל הוכיחה זאת. נוסף לתכונותיו הנעלות, נתגלה שמוליק כחייל טוב וכמדריך מסור ומוכשר. אמרו עליו מפקדיו, שהיה אחד המדריכים המצטיינים בבסיסו.

מדברי מפקדו הישיר

"רב"ט מלכה שמואל שרת תחת פקודי תקופה ממושכת למדי - שמשתי כמפקדו בקורס סמלים, בו יצא חניך מצטיין, כך שהספקתי להכירו ולתהות על קנקנו. קשה להגדיר את מלכא, הוא היה משהו מיוחד במינו. בתקופת שרותי בצה"ל, היתה זו הפעם הראשונה שנתקלתי בדמות כזו, הוא שמש כסמל לפיקודיו, העריצוהו כפי שמעריצים מועטים בלבד.
הוא לא היה ממושמע כמקובל, נסוכה היתה בו משמעת פנימית עמוקה, והכרה מלאה במשימה המוטלת על צה"ל. כל תפקיד שהוטל עליו בוצע במדוייק בזמן. אפשר היה לסמוך עליו, ללא כל צל של פקפוק, או ספק שמא לא יבוצע הדבר כראוי.
כשהודיעונו על נפילתו זועזענו כולנו, למלכא לא התאים מות כה טפשי.
טרם שכחתיו, ונראה לי שהוא ישאר בזכרוני ובזכרון כולנו לעד."

משה ש. סרן
מפקדו הישיר

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה