תפריט נגישות

טוראי משה מויז אזוולוס ז"ל

קורות חייו, מאת המשפחה


אזוולוס משה בן פנחס ופנינה, נולד בטבריה בשנת תרפ"ט 1929. גדל והתחנך בעיר טבריה עד לסיום ביה"ס היסודי, אחר-כך הצטרף לחברת הנוער העובד בעיר ומשם עבר להכשרה במשק כפר-גלעדי ועבר אמונים צבאיים במסגרת הפלמ"ח במשך כשנתיים.
משה היה בחור צנוע ואהב לעזור לכל אדם, הוא אהב חיי חברה לכן עזב את העיר והצטרף להכשרה, אבל נתבקש ע"י אביו לשוב הביתה ולעזור בפרנסת המשפחה. למורת רוחו עזב את המשק וחזר הביתה לקחת חלק במשימת הפרנסה של המשפחה. חרוץ היה ומתמיד בעבודתו, עבר קורס לבנין בסולל-בונה וכתחביב הצטרף לצופי-ים בחתירה ובשיט מפרשים, כי ים הכנרת היה אהבתו הגדולה. משה היה שייך למשפחת דייגים ותיקה בטבריה ואביו היה היחיד מבין דייגי הכנרת שעבד במשקים גנוסר ועין-גב ומעגן והדריך אותם בעבודת הדייג, אביו לא נטש את אזור הכנרת למרות כל מרכאות המאורעות שהיו מנת חלקו של הישוב באזור.
עם פרוץ הקרבות על שחרור טבריה הצטרף משה להגנת העיר והיה מוצב בעמדת בנק לאומי מול מלון טבריה, ומשם יצא בנס כאשר כדור שנורה ממלון טבריה עבר דרך המעיל ועל כתפו ומשה אפילו לא נשרט. אח"כ התפשטו הקרבות בכל הארץ ומשה התגייס לצה"ל, עבר קורס חבלנים והשתתף בכל הקרבות על שחרור הנגב, סיים את שרותו וחזר הביתה. ככל בחור חשב כבר על הקמת בית ומשפחה, הוא הכיר בחורה ועמד להתחתן אתה ובינתיים עבד בכנרת, שהיתה כבר חופשיה מערבים, במרץ ובחריצות להקמת ביתו, עד שנקרא למילואים ב-1.4.51 עם פרוץ הקרבות בגבול הסורי בגזרת תל-מוטילה שבה ניסו הסורים לכבוש בכח את חלקו המערבי של הירדן. יומיים לפני שנהרג היה בחופשה קצרה בבית וסיפר כמה קשה עובדים החבלנים בשטח הקרבות. ביום ו' בניסן תשי"א 12.4.51, נפל במילוי תפקידו והובא למנוחת עולמים בבית הקברות האזרחי בטבריה עיר הולדתו.

המשפחה.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה