תפריט נגישות

רב"ט אהרון כהן ז"ל

אהרון כהן
בן 18 בנפלו
בן רימונד ושמעון
נולד בטבריה
בט"ו בניסן תשט"ו, 7/4/1955
התגייס ב-מאי 1973
שרת בחיל התותחנים גדוד שפיפון
נפל בקרב
בי' בתשרי תשל"ד, 6/10/1973
במלחמת יום הכיפורים
מקום נפילה: מעוז בודפשט
באזור סיני ותעלת סואץ
מקום קבורה: טבריה
חלקה: 2, שורה: 1, קבר: 1.

קורות חיים

אהרון כהן, בן רמונד ושמעון, נולד ביום 7.4.55 בטבריה.

כבר כשנולד, לא משה משפתיו בת שחוק עליזה ותמיד היה נמרץ ומלא חיים. נער שובב היה. ובתור ילד אהב מעשי קונדס, חברה'מן אמרו חבריו.

אהוב על כולם ועירני תמיד לכל הנעשה בין החברים. גדל והתפתח לנער יפה תואר. החריצות והשקדנות בלימודים היו בראש מעייניו. את ביה"ס היסודי עשה בטבריה ואחר עבר לקיבוץ מחניים מטעם עליית הנוער ואהב עד מאוד את העבודה והלימוד שנבע ממנה.

הכינוי (אורי) דבק בו אולי משום האור והחביבות שהקרין סביבו. ספורטאי מצטיין אומרים עליו. אהב את כל ענפי הספורט ודבק באימונים.

אורי הפליא לצייר. את ציוריו שלח לשבועון מעריב לנוער. ורבים פורסמו. התעניין בכל נושא הדורש מחשבה. שכל בריא וראש פיקח היו לו לאורי. בנערותו השתייך לתנועת השומר הצעיר, ובמסגרתה טייל הרבה בכל חלקי הארץ. היה בחור פתוח ורחב לב. בין תחביביו היתה גם קריאת ספרים ורבות מזמנו הקדיש לה.

בחודש מאי 1973 התגייס לצה"ל לאחר שחיכה לכך רבות וחלם על הכומתה האדומה והנעליים האדומות. אך מזלו כשל רבים אחרים בגד בו ואורי נשלח לטירונות כלל צהל"ית ולאחר שלושה שבועות של השקעה וסיפוק רב עבר לקורס אפסנאות.

ומשם נשלח לגדוד. אורי רכש במהרה חברים ואלה אהבוהו מאוד. אהב להשלים בין חברים. גם כשהיה עושה דבר מה קונדסי קשה היה לכעוס עליו לשמע צחוקו המתגלגל.

את התפקידים שהוטלו עליו ביצע ללא כל דופי ובאחריות מלאה. אורי אהב את החיים כמו שהם את השקט, הרעש, את הטוב ואת הרע.

אורי נשלח לקורס תותחנים בבלוזה לאחר תקופה קצרה בגדוד. אך הרבה ללמוד לא הספיק ונקרא לחזית להלחם, אורי ידע לעשות את המוטל עליו בצורה הטובה ביותר ולשביעות רצונם של מפקדיו. אורי נפגע עם רכבו. אך חיוכו לא מש משפתיו גם בשעותיו האחרונות.

לאחר ארבע חודשים תמימים בשרות צה"ל בשנות עלומיו הראשונות נפל בסיני. במוצב "בודפשט".

היה בן שמונה עשרה וחצי כשנטמן למנוחת עולמים ביום י' בתשרי תשל"ד 6.10.73 בבית הקברות בטבריה.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה