תפריט נגישות

הילית כהן ז"ל

הילית כהן
בת 21 בנפלה
בת פרידה ונפתלי
נולדה בטבריה
בכ"ג בסיון תש"ל, 27/6/1970
התגייסה ב-אוקטובר 1988
נפלה בעת שירותה
בט' באדר תשנ"ב, 29/3/1992

קורות חיים

הילית נולדה בטבריה ביום כ"ג סיון תש"ל 27.6.1970, בת שלישית במשפחה. המשפחה גרה בשכון ג' בטבריה, הלית למדה בביה"ס היסודי "כינר" ואחר-כך המשיכה את לימודיה בבית הספר המקיף תיכון עמל בטבריה, במגמת ערבית כדי להתקבל לחיל המודיעין בצבא.

הלית התגייסה לצה"ל באוקטובר 1988, לאחר טירונות נשלחה לקורס מודיעין. בסיום הקורס הועברה לבסיס קבע ושם בשבוע הראשון אושפזה בבית-חולים העמק בעפולה בשל כאבי בטן, למחרת עברה ניתוח, אחרי שבועיים, קבלה המשפחה הודעה שהלית סובלת מגידול סרטני, לאחר תקופת החלמה, חזרה הלית לשרת בצבא, אולם כעבור חצי שנה חזרו הכאבים ואז התברר ששוב הופיע גידול.

באותה תקופה שוחררה הלית מהצבא ואושפזה בבית החולים שיבא בתל השומר לניתוח שני. לאחר הניתוח נרשמה ללימודים במכללת תל-חי שהיא שלוחה של אוניברסיטת חיפה, ללימודי המזרח התיכון, הלית אהבה את הנושא הערבי והמזרח תיכוני, היא הצליחה לנתב את לימודיה והמשיכה ללמוד בין ההקרנות והטיפולים הכימותרפיים. כשהמצב התדרדר והיא לא היתה מסוגלת להגיע למכללה או לשבת, היא קבלה את חומר הלימודים הביתה והמשיכה ללמוד. שוב חלה הרעה במצבה והיא אושפזה בביה"ח שיבא בתל-השומר מחודש דצמבר ועד חודש פברואר ואז בשיחה עם ההורים הודיעו הרופאים שהלית בשלב סופני ושחררו אותה הביתה. לאחר חודש של גסיסה נפטרה הלית בליל שבת 27.3.92 בשעה 11.00 בלילה.

בילדותה היתה הלית ילדה שקטה ובישנית, אך בגיל ההתבגרות נפתחה לחברה והיתה חברותית ומקובלת בחברה. התחביב שלה היה צילום, היא הרבתה לצלם ולעזור בעסק הצילום המשפחתי. הלית גם אהבה מאוד ילדים קטנים.

בימיה האחרונים כשחשה שקצה קרב, הרבתה לשמוע ולהשמיע לבני משפחתה את השיר הקיץ האחרון שמסתיים במילים: "תזכרו שהבטחתם לא לבכות"...

יהי זכרה ברוך.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה