תפריט נגישות

סמל רמי בוכריס ז"ל

רמי בוכריס
בן 20 בנפלו
בן אסתר (בשירה) ופנחס
נולד בתוניסיה
בא' בטבת תשכ"ד, 1/1/1964
התגורר בטבריה
התגייס ב-2.11.1981
שרת בחיל השריון חט' 188, גד' 53
נפל בפעילות מבצעית
בכ"ה באייר תשמ"ד, 26/5/1984
במלחמת שלום הגליל
מקום נפילה: ראשייה
באזור לבנון
מקום קבורה: טבריה
חלקה: 4, שורה: 1, קבר: 1.
הותיר: הורים ותשעה אחים ואחיות

קורות חיים

רמי, בן אסתר (בשירה) ופנחס, נולד ביום א' בטבת תשכ"ד (1.1.1964) בג'רבה שבתוניס.

בשנת 1966, כשהיה כבן שנתיים, עלה רמי עם הוריו ואחיו הגדול לארץ. את טלטולי הדרך עשה בחיק אמו, שגם היא לא תמיד הרגישה טוב, אך עשתה הכול כדי להגשים את חלומה - לעלות לארץ אבותיה.

כשהגיעה המשפחה לארץ התיישבה בטבריה. רמי היה כבן חמש שנים כשהתחיל ללמוד בבית-הספר "תלמוד תורה". הוא התקבל לבית הספר על אף גילו הצעיר, כי כבר אז ניכר בפיקחותו הרבה ובכשרונותיו המיוחדים.

כשסיים את לימודיו בבית-ספר זה, היה רמי אחד מהתלמידים הבולטים במחזור. הוא הצטיין בייחוד בלימודי הקודש - תורה ותלמוד, והשתתף בכמה חידוני תנ"ך. לאחר שסיים את לימודיו בבית-הספר היסודי עבר רמי ללמוד בישיבת בני עקיבא "פרחי אהרון" שבקרית-שמואל, ליד חיפה. רמי למד במגמה ריאלית, והצטיין בשקידתו הרבה. מוריו מעידים עליו שהיה בעל כושר הבעה ותפיסה חדה, חרוץ ומתמיד בלימודיו, עמלו בתורה, יגיעתו ושקידתו היו לשם דבר, הוא זכה לציונים גבוהים ולהערכות רבות.

רמי היה נעים הליכות, ענו וטוב לב. חבריו זוכרים אותו כמי שהחיוך לא סר מעל פניו.

בתום לימודיו התיכוניים התגייס רמי לצה"ל והתנדב לשרת בחיל השריון. הוא הוצב בחטיבת "ברק" והשתתף בפעילויות רבות של גדודו במלחמת "שלום הגליל". גם בעת שירותו בצה"ל רמי מצא תמיד זמן לעסוק בתורה, השתדל להתפלל במניין ולא ויתר על הנחת תפילין בכל מצב. הייתה בו דבקות מיוחדת בתורה ובמצוותיה.

חבריו ליחידה מציינים שהיה חבר למופת שתמיד מוכן לעזור לאחרים במצוקתם. בחיוך התמידי שהיה נסוך על פניו והיה ה"סמל המסחרי" שלו, ידע להעניק לסובבים אותו הרגשת ביטחון ועידוד.

חבריו לשכונה ולישיבה שבה למד מציינים את האופטימיות הרבה ששפעה ממנו, את חוש ההומור המיוחד שלו, אהבתו המיוחדת לבעלי-חיים ודאגתו ומסירותו הרבה למשפחתו.

למרבה הצער והכאב, במוצאי שבת קודש, כ"ה באייר תשמ"ד (26.5.1984) נפתחה אש ממארב מחבלים לעבר שני ג'יפים של צה"ל שהיו בפעילות מבצעית חשובה, בדרכם למפקדת החטיבה בראשייה שבלבנון. רמי, שהיה מפקד הסיור וארבעה מחבריו נפלו בקרב זה. תהא נשמתם צרורה בצרור החיים.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה