תפריט נגישות

רב"ט יואל נחום ז"ל

יואל נחום
בן 20 בנפלו
בן צדיקה ופרג'
נולד בטבריה
בכ"ט בסיון תשט"ו, 19/6/1955
התגורר בטבריה
התגייס ב-ינואר 1975
שרת בחיל האויר טייסת תעופה
נפל בעת שירותו
בי' באדר ב' תשל"ו, 12/3/1976
מקום נפילה: חיפה
באזור חיפה,כרמל וגליל מערבי
מקום קבורה: טבריה
הותיר: הורים, שלוש אחיות ושני אחים

קורות חיים

בן פרג' וצדיקה. נולד ביום כ"ט בסיון תשט"ו (19.6.1955) בטבריה ובה קיבל את חינוכו. יואל היה בן למשפחה מרובת-ילדים - שישה אחים ואחיות. והוא בהיותו אחד מהמבוגרים בבני-המשפחה נטל, יחד עם אביו, את עול פרנסת המשפחה. הוא עבד בזמנו הפנוי והשתמש בכסף שחסך לצורכי הבית. יואל היה בן מסור להוריו ועזר להם בכול. כשנשבה אחיו, גדעון, בידי הסורים במלחמת יום-הכיפורים, היה יואל לעמוד-התווך

של המשפחה. הוא עזר להורים ולילדים לשאת את סבל הימים הקשים עד שובו של אחיו מן השבי.

לקראת גיוסו לצה"ל ביקש יואל לשרת ביחידה קרובה לביתו, כדי שיוכל להיות בקשר הדוק עם בני-משפחתו ולהמשיך לסייע להם בכל אשר יוכל.

יואל גויס לצה"ל בינואר 1975 והושם לחיל-האויר. לאחר הטירונות השתלם בקורס-כבאות, ובקשתו לשרת ביחידה קרובה לביתו אושרה. הוא נשלח ליחידה של חיל-האויר בתפקיד של כבאי ועד-מהרה רכש את חיבתם של מפקדיו ושל חבריו ליחידה. כפי שמעיד מפקדו, "עשה יואל כמיטב-יכולתו וביצע עבודה חשובה ובעלת משמעות וחשיבות רבה בחיי הטייסים. הוא היה אהוד על חבריו וידע להקדיש את עצמו ואת כל אשר לו לטובת הכלל."

ביום י' באדר ב' תשל"ו (12.3.1976) נפטר יואל בעת שירותו. הובא למנוחת-עולמים בבית-העלמין הצבאי שבטבריה. השאיר אחריו הורים, שלוש אחיות ושני אחים.

משפחתו תרמה ארון-קודש לזכרו בבית-הכנסת בשכונתו בטבריה.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה