תפריט נגישות

טוראי מאיר בוהדנה ז"ל

מאיר בוהדנה
בן 20 בנפלו
בן אסתר ושלמה
נולד במרוקו
בכ"ו בטבת תשי"ד, 1/1/1954
התגורר בטבריה
התגייס ב-2.5.1972
שרת בחיל הנדסה י"פ חה"ן צפון
נפל בעת שירותו
בכ' בסיון תשל"ד, 10/6/1974
מקום קבורה: טבריה
הותיר: אחים ואחיות

קורות חיים

בן סלומון ואסתר ז"ל. נולד בשנת תשי"ד (1954) במרוקו. כשנתיים למד בישיבה בקזבלנקה. בשנת 1962 עלה ארצה עם משפחתו. המשפחה השתקעה בטבריה ושם סיים מאיר את לימודיו בבית-ספר יסודי דתי. אחרי-כן המשיך את לימודיו בבית הספר התיכון בחוות השומר שבסג'רה. אך לאחר שנתיים נאלץ להפסיק את לימודיו כדי לעזור בפרנסת המשפחה.

נער ערני ופיקח היה, ישר וחברותי מאוד. תכונות טובות רבות היו לו, אך מעל לכול הצטיין ב'ידיים טובות' ואהב מאוד לעסוק במכונות - בהרכבתן ובתיקונן.

בהיותו תלמיד בבית-הספר נודע בכושר-ארגון טוב והיה פעיל בחברה, הוא אף השתלם בקורס-מ"כים במסגרת הגדנ"ע והצליח שם מאוד.

מאיר היה בן מסור למשפחתו והשתדל לעזור ככל-יכולתו בפרנסתה. לפני גיוסו לצה"ל רצה מאוד ללכת לפנימייה של חיל-החימוש וללמוד מכונאות-רכב, כדי לרכוש מקצוע שיעזור לו להיקלט במקום-עבודה בתום שירותו בצה"ל.

מאיר גויס לצה"ל בתחילת מאי 1972 והוצב לחיל-ההנדסה. לאחר הטירונות ולאחר שהשתלם בקורס-פלסים, הוצב לאחת היחידות של חיל-ההנדסה. כעבור זמן ביקש לעבור ליחידה אחרת ולשנות את מקצועו. בקשתו אושרה, וביחידה החדשה שימש כטבח. מפקדיו העריכו אותו ועזרו לו מאוד, ביודעם שמצבה הכלכלי של משפחתו קשה מאוד. מאיר מילא את תפקידו נאמנה והיה אהוד מאוד על חבריו ליחידה.

ביום כ' בסיון תשל"ד (10.6.1974) נפל מאיר בעת שירותו. הובא למנוחת עולמים בבית-העלמין הצבאי שבטבריה. השאיר אחריו אחים ואחיות.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה