תפריט נגישות

טוראי זאב מזרחי-עובדיה ז"ל

זאב מזרחי-עובדיה
בן 21 בנפלו
בן אסתר ושמעון
נולד בטבריה
בי"ח בתמוז תרפ"ו, 30/6/1926
נפל בעת מילוי תפקידו
בו' בטבת תש"ח, 19/12/1947
מקום נפילה: חיפה
באזור חיפה, כרמל וגליל מערבי
מקום קבורה: טבריה

קורות חיים

בן שמעון ואסתר. נולד ב-30.6.1926 בטבריה. למד בבית-הספר העממי ומגיל צעיר הצטיין בספורט ושקד על העבודה בגינת בית הוריו. אחרי סיום בית-הספר העממי היו הוריו מוכנים לתת לבנם היחיד אפשרות להמשיך לימודיו בבית-ספר תיכוני, אך שאיפתו לעצמאות הוציאתו לעבודה במסגרות.

חבריו ב"הפועל" יודעים לספר על מבצעיו המפליאים בענפי -ספורט שונים, אך הוא לא הסתפק בשיפור היכולת של עצמו, אלא התמסר להדרכה ב"הפועל", וכחבר ה"הגנה" מגיל צעיר הדריך גם בגדנ"ע. השתתף בכל האימונים והמסעות ולא פעם נעדר מהבית ימים ולילות רצופים, לחרדתם הרבה של הוריו.

בשנים האחרונות של מלחמת-העולם שירת בנוטרות (העלים את גילו הרך כדי להתקבל לשירות) וגם במדים המשיך בהדרכה ספורטיבית והגנתית. מצא גם שעות פנאי להשתלמות רוחנית. עבר קורסים והוסיף להשתלם. באחד האימונים נפצע מכדור ברגלו ובחדשי שכיבתו במיטה המשיך בהשתלמות רוחנית. משהבריא עבד זמן-מה בבנין, וכדי שיוכל להתמסר להגשמת שאיפותיו, ביקש דרך להסתדר מחוץ לטבריה וקיבל עבודה בתנאים קשים בחברת "של" בחיפה. גם שם מילא את חובתו בשורות ה"הגנה". מתוך בקשת דרכים לפעולה למען שחרור המולדת הלך, בהשפעת חבר, לבקר ימים אחדים בקורסים של אצ"ל, אך הזיקה למשמעת גברה בו והחזירתו לשורות ה"הגנה". בעבודה ב"של" לא מצא סיפוק ובעודו שוקל בדעתו אם לצאת לשירות ימי או להכשרה - פרצו המהומות אחרי החלטת או"ם והוא רותק לשירות המולדת.

מפקדת ההגנה בקשה מתנדב לביצוע משימה חשובה בחיפה, וזאב למרות היותו איש טבריה התנדב למשימה, בה ראה שליחות. בעיצומה של המשימה זוהה ע"י ערבי וזה ירה בו והרגו. נפל על משמרתו ביום ו' בטבת תש"ח (19.12.1947). הובא למנוחת-עולמים בבית-הקברות בטבריה ביום 21.12.1947.

זאב היה החלל הראשון בן העיר טבריה. העיר כולה חלקה לו כבוד אחרון ולוויה רבת משתתפים כזו לא היתה בעיר.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה