תפריט נגישות

רב"ט דרור הרטמן ז"ל

דרור הרטמן
בן 19 בנפלו
בן מלכה ודויד
נולד בטבריה
בכ"ו בכסלו תש"ח, 9/12/1947
התגייס ב-נובמבר 1965
שרת בחטיבת גולני גדוד "ברק" (12)
נפל בעת מילוי תפקידו
בי"ח באדר ב' תשכ"ז, 30/3/1967
מקום נפילה: ישראל
מקום קבורה: טבריה

קורות חיים

דרור בן דוד ומלכה. נולד ביום כ"ו בכסלו תש"ח (9.12.1947)בטבריה. הוא היה בוגר ביה"ס היסודי ע"ש "ארליך" וביה"ס התיכון המקצועי באפיקים. דרורי, כך קראו לו בני משפחתו וחבריו הטובים, היה עלם תוסס, ער, מלא חיים, כולו דרור. הוא אהב מאוד לעסוק בספורט ובמיוחד בכדור-סל ובקליעה למטרה. כמו"כ גילה משחר ילדותו נטיה חזקה לעיסוק במכניקה. מכאן גם הכוון המקצועי שבחר לו בביה"ס התיכון באפיקים, ולאחר מכן בביה"ס הטכני של חיל האויר. עם תום למודיו התגייס לגדוד "ברק", אחת מן הזרועות הקרביות של חטיבת גולני.

יצויין שאביו דוד הרטמן, יבל"א, שרת בזמנו אף הוא בגדוד "ברק". והנה רצה הגורל ודרור הבן גוייס לאותו הגדוד ומצא בו את מותו.

דרור נצר למשפחת ההרטמנים הענפה, דור רביעי בארץ, מושרש היטב בקרקע המולדת, פעל כיאה לו בנאמנות ובמסירות במסגרת שרותו הסדיר בצה"ל, ועליו אמר מפקדו במכתב ששלח להוריו לאחר האסון: "דרור היה מפקד זוטר. כל משימה, שהוטלה עליו, בוצעה במלואה וללא סייג, ואפילו צויינה לשבח".

כמי שפעל בגדוד ברק הוטלו עליו, לא אחת, משימות של מרדפים אחר מחבלים והשתתפות במארבים במקומות מסוכנים. מכולם יצא בשלום וכמה צר, שדוקא במסגרת האימונים מצא העלם הצעיר את מותו, ביום י"ח באדר ב' תשכ"ז (30.3.1967) והובא למנוחת עולמים בבית הקברות הצבאי בטבריה.

אולם הספורט ע"ש "דרור" בביה"ס ממלכתי "ארליך" הוקם לזכרו.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה