תפריט נגישות

סמ"ר טל קדושים ז"ל

השוטר שגופתו אותרה בכינרת הובא למנוחות

אלבום תמונות

מאות בני אדם ליוו היום (חמישי) בדרכו האחרונה את סמ"ר טל קדושים, לוחם משמר הגבול בן 21 מפוריה עילית שנעדר בכינרת במשך יותר מחודש וגופתו אותרה אתמול. בני משפחה, חברים, ולוחמים ששירתו לצדו הגיעו לבית העלמין הצבאי שבטבריה על מנת לחלוק לו כבוד אחרון.


גופתו של קדושים נמצאה 39 יום אחרי שדווח על היעדרותו, לאחר שהיה מעורב בתאונה בין אופנוע הים עליו רכב וסירה ששטה בסמוך לחוף עין גב. יחידת הילת"ם, היחידה לפעילות תת-מימית של חיל הים, מצאה את גופתו בעומק 22 מטרים בבור בקרקעית, לאחר שככל הנראה נפגע קשות בחזהו ממדחסי הסירה.


"הגעגוע שלי אלייך חונק אותי מהיום הראשון, 39 ימים", אמר אביו דני בלווייה. "לא היינו עוזבים אותך לרגע אחד, וכך גם עשינו עד למציאתך. גם אם זה היה לוקח שנים – לא היינו עוזבים אותך". אחיו אמר: "הדמעות חונקות ומציפות אותי בגעגוע ענק וזיכרונות מתוקים. הורגת אותי המחשבה שלא אראה אותך שוב". האח סיפר על טל ואמר כי היה "ילד מלא שמחה, חייכן, חברותי ואהוב על כולם. יש לי כל כך הרבה זיכרונות טובים ממך, חרוטים בלב ובנשמה".


בין הנוכחים היה גם מפכ"ל המשטרה, יוחנן דנינו, מפקד משמר הגבול, ניצב עמוס יעקב, ורבים נוספים מהדרג הפיקודי של משטרת ישראל ומשמר הגבול. "המילים דלות מלתאר את תחושת האובדן שכולנו חשים", אמר המפכ"ל דנינו בלוויה. "טל, מהיום הראשון לא חסכנו כל משאב כדי להביאך למנוחת עולמים. לכם משפחת קדושים - אתם היום חלק ממשפחת משטרת ישראל. העובדה ששניים מבני המשפחה בחרו לשרת במג"ב כלוחמים מצביעה על הערכים שבהם התברכה המשפחה הנפלאה הזאת, ערכים שאותם ספג טל".


גם מפקד משמר הגבול ספד לטל ואמר: "טל, היום הצטרפת באופן רשמי לגדוד הדממה של משמר הגבול. גדוד אשר איננו מופקד על משימות – שמירה או מארבים, אלא על הדבר הבסיסי – המורשת של החיל עליה מחנכים דורות של מפקדים ולוחמים".

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה